lördag 31 oktober 2009

Fortsättningen:

Jag var ju tvungen att sluta förra inlägget, lite hasigt och lustigt. Det ringde nämligen på dörren. Annika o G kom förbi. Tillsammans tog vi oss sen allihopa (älsklingen med förstås) till skogen och letade svamp. Och det fanns! Små fina kantareller hittade jag och tog med mej hem. Det blev en god suppe det :-) och nu är jag 100% säker på hur kantareller ser ut så nu vågar jag mej ut fler gånger!



Fortsättningen från igårkväll: Vi kom in på diskussion om hur man stavar och uttalar ord. Jag var visst den enda i sällskapet att uttala oregano "oregaaano" istället för "oreeegano". Vill nu bara upplysa alla om att jag nu tittat i svenska akademins ordlista och där läst följande:
oregano [-a´äv. -e] s. -n
Så: -Jag hade inte helt fel iaf :-) (och nej, inte ni heller, ha ha..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar