måndag 2 november 2009

Flum och Telefonkö

Vissa saker blir man väldigt glad över att höra :-)
Ren äkta lycka- det är så härligt! Älskar dej Lotta!

&& &&
&&& &&&
&&&&&&&
&&&&
&&
&



Andra saker är skrattretande att lyssna på.
Så som Dentally´s kösystem via telefonen:

9.15- Jag ringer Dentallys kundtjänst och får höra följande:

Välkommen. Du har plats nummer: 5 i kön.
Beräknad väntetid: 2 minuter.. Tack för att du väntar.
"-Okej, ja 2 minuter är ju inte så länge, tänker jag"

Du har plats nummer: 4 i kön.
Beräknad väntetid: 3minuter.. Tack för att du väntar.
-Eh.. Hur gick det här till??

Sedan fortsatte kön att "gå frammåt"
Du har plats nummer: 3 i kön.
Beränkad väntetid: 4 minuter.. Tack för att du väntar.
-Dom kan ju inte räkna! Ja, ja, suck, ja, jag väntar...

Du har plats nummer: 3 i kön.
Beräknad väntetid: 5 minuter. Tack för att du väntar.
-Dom kan för f#n inte räkna! -Ja! Jag väntar för fullt!!

Du har plats nummer: 3 i kön.
Beräknad väntetid: 6 minuter.. Tack för att du väntar.
-Värdelöst kö system dom har! Ja! Jag väntar, måste ju ha tag på er!!

Du har plats nummer: 3 i kön.
Beräknad väntetid: 7 minuter.. Tack för att du väntar.
-Ni är ju skrattretande! J¤v"a sifferanalfabeter! Svara nu då!

Du har plats nummer 2 i kön.
Beräknad väntetid: 4 minuter.. Tack för att du väntar.
-Oh! Redan -ni räknar åt rätt håll! Wow! Jo, jag väntar fortfarande!!! Hallå? Svara?!

Du har plats nummer: 1 i kön. Tack för att du väntar.
Ja, jag väntar. Inte lägger jag på luren nu, fattar ni väl??

9.30 Hej och välkommen till Dentally. Kan jag hjälpa dej med något?
-Eh.. Ja, det hoppas jag verkligen, efter de här 2, 3, 4, 7, 2 minuterna i kö!
-Se till att fixa detta nu!
-Är du snäll :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar