onsdag 21 oktober 2009

Ensam...

Idag har jag tagit mig tid för mig själv! Det händer inte allt för ofta att jag är helt ensam, men nu kände jag att det va dags. Lotta och Lillis stannade hemma och jag tog på mig mina vinterkängor (hur kunde jag???) jacka, mössa och gick ut i skogen. Ensam. Det va tyst, förutom fåglar, löven som föll mot marken och kvistarna som bröts av under mina kängor (förstår fortfarande inte hur jag kunde?) Och det va Så härligt!

Rensade huvudet. Tänkte på INGENTING, (förutom hur jag kunde va så dum och ta vinterkängorna) Lite tid i tysthet. Det va behövligt. Jag blev lite mer människa.. Kanske även lite mer fokuserad och verklighetsnärvarande.. Tänkte i alla fall att det inte skulle ta lika lång tid till innan jag tar ny ensam tid..

Och Gud så skönt det va att komma hem! Sambo som möter med en puss, maten på gång, och en lycklig bebis som sover. Kan det bli bättre? -Jo då- jag tog ju av mej mina vinterkängor också, och det va skönt! Gissa skoskav :-) Ha ha, nästa gång blir det annat på fötterna!


Låånga trappan..


Konstig svamp..


Skogen!


Vad för svamp?


Till slut hittade jag ner till sjön!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar