torsdag 22 oktober 2009

sömnlös

Jag va så arg i natt! Så arg att jag inte kunde sova. Så jag var klarvaken.
Lotta försökte hjälpa mej att somna, tipsade om blåbärssoppan i kylen, startade Tv´n åt mig och kliade mig på ryggen ända tills hon själv somnade, Dvs. ca 2 minuter- dock 2 underbara minuter :-) Haha.
Vid halv 3 till halv 4 höll Alice mej sällskap, skrikandes. Fick lägga över henne i vagnen, och till slut somnade hon om. Då gjorde jag nytt försök att sova.
Halv 5 kollade jag på kl sista gången och slumrade äntligen in... 45 minuter därefter väckte Lillis mig igen, då fick hon mat, men vägrade somna om. Hon fick följa med till stora sängen och väcka Lotta som skulle åka jobba..

Ja, suck, vad säger man? Vilken natt.. Att jag låter A påverka mej så! F#N!!
Har googlat idag och hittat följande hos HSB: Frågan är om man ska stå på sig, riskera va en bråkig jävel, eller bara vara glad att komma där i från....?

http://www.hsb.se/cvarmland/styrelsestod-for-br-foreningar/fragor-och-svar-i-ditt-boende/11_-besiktning


Fråga 11.2
Vem ansvarar för besiktning av en bostadsrätt som säljs? Ska föreningen även vara inblandad? Om föreningen medverkar vid besiktningen, tar de då på sig ansvaret att alla avvikelser noteras? Vilket råd kan man ge till en styrelse angående inblandningen vid besiktning inför försäljning?

Svar: Det är i första hand köparen som ansvarar för om en besiktning ska ske. Föreningen har ingen skyldighet att besiktiga lägenheter vid överlåtelser. Många föreningar anser dock att det är lämpligt att utföra en besiktning för att hålla sig underrättad om skicket av exempelvis ledningar. Det handlar då inte om någon egentlig besiktning utan en tillsyn av sådant som föreningen ansvarar för.
Att föreningen inspekterar och upprättar besiktningsprotokoll över sådant som ingår i bostadsrättshavarens underhållsansvar är direkt olämpligt. Om föreningen upprättar ett besikmingsprotokoll som överlämnas till köpare och säljare får det anses att föreningen garanterar att lägenheten är i det skick som protokollet anger.




För en sak är säker: Saknar Enebacken- det gör inte jag. Vänner hittar till nya placet i Skogen, resten av packet på backen- dom lämnar jag gladerligen kvar.


2 kommentarer:

  1. Bråka med dem.. för vår skull som förhoppningsvis säljer inom en inte allt för avlägsen framtid.. Och A behöver definitivt ta ut den där pekpinnen hon fått upp i mumindalen ;-)

    SvaraRadera
  2. Ha ha :-)
    Håller på att skriva ett brev till dom. Får se om det blir klart någon dag, eller bara blir för att skriva av mej..

    SvaraRadera