fredag 10 juli 2009

NyBörjaBloggare




Ska man prova detta med.. att blogga.. Ja det kan väl va bra att ha ngt göra om dagarna när Skruttan sover och sambon jobbar :)

Familjen Widell-Johansson: Triss i Damer: Lotta, Sofi och Alice


Igår hade Skruttan lite feber o va lite pipig. Hade hosta på natten med. Första förkyldningen i hennes lilla liv. Snart 4 månader, det ni..


Och lite hispig blev jag ju, jo, Älsklingen har rätt som kallar mej Hönsmamma ibland :) Tanken va ju att bli en väldigt cool morsa, men ojsan hoppsan, flickebarnet hostar, jag flyyger upp ur sängen för att titta på henne, fast hon bara sover vidare... Ja, jag tror denna lilla förkyldning va jobbigare för mig än för henne.. Hon sov bättre än mig iaf, ha ha..


Tusen frågor som dyker upp: Vad räknas som feber? Ska man ge panodil? När ska man söka läkare? Ska hon ligga i sittande läge?? Är det inte farligt för ryggen?? Som tur är så är sambon mer sansad och får mig att inse att Skruttan faktiskt bara är lite förkyld, hon e ju tillochmed ganska pigg trots lite lite feber.. Ingen större fara..


Men som sagt, detta va igår.. Natten har vatt helt ok, och idag vaknade Alice lika glad som alltid på morgonen och helt utan feber!

God Morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar