torsdag 16 juli 2009

Att packa för stranden

En stor skillnad nu när man har bebis är konsten att få med sig allt när man ska iväg. Igår skulle vi till stranden en sväng. Vi hjälptes åt att packa grejjer åt lilltösen, blöjor, kläder, leksaker, filt, hatt. Vi bredde smörgåsar och kokade ägg och kaffe åt oss. Packade kallt vatten och frukt, badkläder handdukar och täcke. Allt detta tar ju sin tid och då vi kommer ner till sjön går solen i moln och det är mulet.. Ja, ja, har vi planerat att åka till stranden så ska vi va på stranden en stund. Tösen somnade gott i vagnen och jag o Lotta packade upp för fika. Då inser vi att kaffet står på bänken hemma... Typiskt! Att glömma något så viktigt som kaffet!

Men vi blev lite nöjda med oss och vår packning iallafall, då strandgrannarna frågade oss om vi hade varmvatten, för dom hade glömt det till sitt barns gröt! Jag kan då lova att även om jag o Lotta saknade kaffe så saknade inte Alice någonting...

Det kändes lite trisst att ligga och pressa i molnigheten, dessutom utan kaffe, så vi begav oss till Tant Annika. Där vaknade Alice glad som en stråle.
Och mamma o Lotta fick sitt kaffe :) Tack tack!
Tant Annika och Alice




Föräldrar??
-Är det du som är mamma, eller är det Lotta? (frågan riktas till mig som håller Alice)
-Det är jag som är mamma. Men Lotta är min sambo och vi är föräldrar båda två.
-Jaha, okej.
Måste det vara svårare än så?? Vi gör båda två allt vi kan för att Alice ska växa upp till en glad, trygg och kärleksfull tös. Hon är vårat liv. Vi älskar henne, hon är vår familj.

1 kommentar: