lördag 8 augusti 2009

Tänder och klor!


Tänder!!

Det är visst redan dags för lillskruttan att få gaddar.. En liten huggtand håller på att ta sej upp genom tandköttet. Den har ännu inte lyckats, men gör sitt bästa och ställer till det med kli i snorpans lilla mun, dregel och gör att tungan går i ett.. Detta resulterade i att vi här om dagen åkte hälsade på mormor o moster Sanna, hämtade en bitfisk som vi glömt där förut. (Ja- man kan inte ha allt i huvudet hela tiden...)

Alice läser tidningen med moster Sanna

Klor!!
Igår gjorde jag något jag aldrig gjort innan! Såg en levande kräfta! Och inte bara en, utan massor! Och inte bara det, utan jag till och med Tog i en av dom! Önskar jag kunde säga att jag va coollugn, ryckte på axlarna och modigt plockade över alla 2kg kräftor.. Men då skulle jag ljuga.. Visserligen lyfte jag på en av dom. Men det va inte helt enkelt eller självklart utan krävdes en del övertalning och peppning.. På kuppen skrämde jag slag på min lilla Snorpa. (Hon har återhämtat sig- jag lovar) Ja, ja, bilder säger mer än ord, så ni får se själva hur "modig" jag var... (Min Älskling va gullig nog att filma det hela, ha ha) :-)


Del 1:


Del 2:

Inga kräftor kom till skada under inspelningen.
Vad som hände därefter tar jag dock inget ansvar för, men Guu´ så gott det ska bli ikväll :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar