lördag 22 augusti 2009

Älsklingen som alltid säger Nej...

Utspelade sig i Tv soffan igår kväll då Lillis somnat gott i sin säng:

S: Älskling, Vill du ha kaffe?
L: Nej
S: Inte?
L: Nej.
S -Vill du se filmen?
L -Nej :-)
S -Kan du bara säga Nej?
L -Nej :-)
S -Kan du säga Ja?
L -Nej :-)

Hm... Tänker jag: Nu ska jag allt få henne att säga annat än Nej:
S -Älskar du mig?
L -Nej, ha ha :-)

Hm.. Tänker jag: Det funkade ju inte som jag tänkt mig. Får försöka med en ny strategi. Gäller ju att ställa de rätta frågorna...

S -Finns det någon som är ens hälften så bra som jag?
L -Nej.
S -Lotta, kan du tänka dig att va utan mig, ens för en dag?
L -Nej!

Se där gott folk, det gäller bara att ställa de rätta frågorna. Så får man de svar man vill ha! Ha ha..

Efter detta mycket djupa (Hmm) samtal såg vi skräckisen Halloween, vilket resulterade i att jag knappt vågade gå och borsta tänderna själv. Att man kan bli så skraj av film... Tur att jag har en sån förstående sambo som inte skrämmer upp mig ytteligare genom att släcka alla lampor och gömmer sig bakom garderoben :-) Eller hur va det med det? Ha, ha. Tur man har leksinnet kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar