tisdag 11 augusti 2009

Japp- Det ÄR sant!!

Nu, snart, så ska vi, Flytta!!!
Efter mycket letande, bland villor, bostadsrätter och privatuthyrda hus, har vi nu äntligen hittat Vårat Nästa Hem! Det blev en hyresrätt, 4a. Fast är som ett eget hus, med tomt på 3 sidor, egen uppfart och egen soptunna :-) Ha ha!
Snorpan kommer få eget rum! Och jag o min Älskling slipper ha kontor i vardagsrummet!
Jippie! :-)

Det är på Gott och Ont man flyttar.
+Vi får större
+Egen tomt- som vi får sköta som Vi vill ha den
+Känsla av eget hus- utan oro för vad som händer om oväntade utgifter dyker upp
+Kommer undan tjafs som tillhör en viss Bostadsrättsförening.
+Ligger jätefint bland tallarna
+2badrum :-)

-En nackdel är ju de Goda Grannarna man lämnar kvar. Men det är ju inte allt för långt till Vårat Nästa Hem, så dom slipper inte komma hälsa på :-) ha ha..

Men än så länge har flyttlasset inte börjat gå, och hur mycket jag än läääängtar efter att flytta så måste jag erkänna att jag HATAR att flytta!!! Kartonger överallt.. Ingen aning om vad som hamnat i vilken låda.. När ska man börja packa vad?? Rörigt, kaos.. Leta efter prylar.. Usch, jag tycker det e jobbigt..... Börja ladda redan nu, och försöka komma ihåg att märka alla lådor Ordentligt..
Har Ni några tips om hur man flyttar enklast? Tas tacksamt emot :-)


Trött Alice som snart ska få eget Rum!

3 kommentarer:

  1. Naw, ska ni flytta!! Såå skönt för er!!! :) När ska ni flytta?!!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Japp, Den 1okt går flyttlasset.
    Ser vi fram emot!

    SvaraRadera
  3. Så kul för er!! :) GRATTIS!! ;)
    Kram Mia

    SvaraRadera