måndag 3 augusti 2009

Marshmallow

Känslan av trångboddhet.

Vet att det är många som bor med sambo och barn i en 2a. Och trivs med det. Grattis till dom! Men här hemma är det trångt.. Hjälper inte hur mycket jag än tycker om min lilla familj, vi MÅSTE ialla fall ha större!

Hallen är så trång. Känns som 100gånger om dagen man kör på byrån med vagnen. Där i ligger LillSnorpan och undrar varför det helt plötsligt tog tvärstopp och mamma blir irriterad och säger många olika arga, konstiga och mindre vackra ord..
Vet med mig själv att jag borde ta ett Djupt andetag, backa vagnen, köra ut lite till sidan och lugnt försöka igen. Men gör jag så då? Näe då, jag rabblar min, nu väl inövade, ramsa och tar i lite extra med vagnen. (Har flickebarnet inte vaknat innan så gör hon det oftast nu) :-)

Men snart så, kan det kanske vara slut med detta!
Kanske ska jag inte behöva känna mig som en marshmallow som sväller ut genom fönster och dörr så länge till!
Drömmen om att få större är nu (för hoppningsvis) innom räckhåll! :-)

2 kommentarer:

  1. Sv: jadå du ska bli uppdaterad om det någon gång snart ^^, Åh så trevligt, längtar efter bowlingen :)

    Hörde om planerna, låter härligt :)

    SvaraRadera
  2. jag är orolig över hur det ska gå när jag flyttar in till tjejen i en 2'a. tror / tycker att det är för litet... men men man får se klarar man av att va uppe på varandra hela tiden så klarar man förhoppningsvis av allt... avs: din bror

    SvaraRadera