onsdag 26 augusti 2009

Ingen 4kantig familj här inte!

Jag är nog SKAMLIGT bortskämd!
Det är inte många av oss föräldrarlediga som har sin andra hälft hemma så mycket som jag har. Har varit på "mammafika" idag och min vardag ser ju inte alls ut som de andra mammornas. De är nog lätt hänt att hamna i stereotypa familjeroller när den ena är och jobbar så mycket hela dagarna. Många familjer verkar så fyrkantiga, och förutbestämda på något sätt, medans jag ser vår familj som en rörlig massa. Det är inte den vanligaste familjen Alice får växa upp i- men den bästa för henne! Kärlek i massor :-)
Jag är jäkligt glad att jag har Lotta hemma så pass mycket som jag har. Att jag har henne att dela denna lilla underbara tös med. Hennes utveckling och framsteg..
Just att jag är så van vid att ha Lotta hos mig gör att jag saknar henne extra mycket massor just nu, då hon är och jobbar och Lillis somnat för natten. Här sitter jag och längtar.. Det är både tyst och tomt......

Dagens tankenöt:
Vad är en glittrig klacksko mot en svettig gympadojja?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar