måndag 31 augusti 2009

Helgen som va....

Helgen i korta drag:

Fredag- Älsklingen jobbade. Alice och jag åkte ut bland bondgårdarna på "rediga landet" och hälsade på K och lilla S. En föredetta Jobbakompis och dennas 5veckors lilla (och då menar jag LILLA) tjej. Jisses! Så liten! Det är helt makalöst vad snabbt de dära bebisarna växer! Jag kan inte minnas att Alice varit sååå liten! Och det har hon ju inte heller :-) Trots att lilla S är 5 veckor så väger hon mindre än Skruttan gjorde från början.. Fast lilla S är betydligt längre än Alice va.. Hur som helst, det är två fina barn. Och jätteroligt att träffa K. Det va alldeles för länge sen!
StorBebis och LillBebis :-)

Söndag:
Mitt på dagen-ÅÅSSKKAA!! Dvs, hela familjen hade sångsamling på mattan. Ha ha, vi är såå modiga så när vi sitter där spelar kort och sjunger :-) Skojjade om att byta efternamn till Åskskraj. Skulle va något va? Sofi Åskskraj...
Som tur är så försvann ovädret även denna gång och vi grillade för sista gången "hemma på gården" med grannarna KaLin och KaRin, samt spelade kort. Tackar för en god o trevlig kväll. Nu va det MIN tur att vinna Plump! (kan ha något att göra med att min andra hälft inte va med i tävlingen??)

Fick återigen frågan om varför jag stavar dem KaRin och KaLin här på bloggen. Och håller med om att det vore mer slående med ett annat sätt att skilja dem båda åt här i skrift. Och nu har jag kommit på Hur! Framöver kallas de här på bloggen för Karin och Krarin. Hoppas ni vet vem som är vem :-) Ha det gott vänner. Peeeeeeees :-)

1 kommentar: