tisdag 26 januari 2010

Vardagen rullar på

Idag bjuds på lite allmänt babbel:

Ser fram emot: Lördag, då vi ska ha kvällsbarnvakt för 1a gången (wow!!) Då blir det 25års fest och idag har jag, frugan och alli handlat en SuperPassande present :-) Ha ha, (alice har INTE varit med och valt) Så nu har födelsedagsbarnet KG också något att se fram emot! He, he :)



Vad tränas här hemma?:

*Tcccch! Tyst med dej Izza.. -Kan hon inte lägga av att skälla som en dåre så fort det knackar på dörren, eller om man ställer ner ett glas på bordet för den delen??


*Bordsskick: Alice kan äta själv med sked. Bara att det tar lååååång tid, och hon hinner bli hungrig på nytt innan hon är klar, ha ha. Men hon är duktig :)


*AjjaBajja. Nej. Låt den vara.. -Hur kan det vara såå intressant med kaffekoppar, skor och, inte att förglömma, Izzas Vattenskål? Torkat golvet i köket idag; 2gånger. Om man känner sig som en tjatig morsa? -Ja! OCH: Jag sa till mig själv innan Alice kom, att jag ALDRIG skulle säga AjjaBajja, för det är inget redigt ord. Men... Det blev visst så i alla fall :-)


*Skorna ska ställas PÅ mattan och inte golvet. Detta för att det inte ska bli en sjö i hallen (Frugan håller på att dressera mig också, men det kanske är för sent, ha ha)


*Alla får vakna på eget ansvar. (Jag tänar frugan i att ställa väckarklockan på kvällen, och vakna av den på morgonen) Och hon har lyckats, flera morgnar i rad :-)

Och- mitt bland all träning här hemma så klämmer vi in en hel del mys och gos också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar