onsdag 6 januari 2010

En konstig dag


Igår fick vi in den nya tumlaren. -Ja! Så bra.. Tyckte vi.. Idag när vi fixade lunch och tumlade kläder så slocknade spisen. Ringde hyresvärden, tackade för tumlaren och sa att spisen inte funkar. Hyresvärden frågar ÄR ALLA PROPPAR HELA? Vi svarar JA! Och får då göra att vi ska få ny spis så snart som möjligt. Tackar svarar vi, och fortsätter vår dag.. Fläktlampan blinkar. Tumlaren funkar inte. Lampan i garderob och ute lyser bara svagt. Varmvatten beredaren funkar bara ibland.. Vi ringer värden igen. Får frågan IGEN om vi kollat propparna. JA! Det har vi! Hyresvärden kommer för att se vad felet är. ALLA PROPPAR FUNKAR JU, säger han. -JA! Svarar vi och visar alla konstiga fel vi hunnit upptäcka.. Så imorgon kommer en elektriker och ska försöka lösa detta.. Ungefär mitt i denna röran åkte alice och jag till mina föräldrar och åt kroppkakor. Eller, jag åt och alice lekte med i och e :-) hemkommen igen är det snart kväll. Jag får veta att bilen vi ska åka med till linköping på söndag har gått sönder. Märker att lampan i sovrummet inte fungerar som den ska.. Alice somnar för kvällen. Frugan och jag sätter oss till rätta i soffan för att se en dvd film. Dvdn lägger av.. Låter det som en toppendag? Mitt upp i allt börjar alices leksaksbåt tuffa högt. Den har fått spelet och startar lite när den vill :) alltid något som fungerar, ha ha :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar