tisdag 19 januari 2010

En dag i tecknandets tecken

Ännu en dag då Frugan inte har kunnat höra min ljuva stämma :)
(om hon nu skulle sakna den, ha ha)
Så jag har fått försöka leka tolk idag -med varierat resultat:

Jag fixade att få fram hur hon ska ta hand om sitt ömma öra (tror jag) men det blev visst lite fel när jag skulle teckna att Annika hade läst ett gammalt meddelande där det stod: Ring mig sen!
Istället för att teckna "Annika läst gammalt meddelande" blev det på ett ungefär "Annika skola h*ra brev" Helt osammanhängande och totalt fel :-)
Men efter en stunds tecknande och gestikulerande så tror jag att jag fick fram det jag ville, ha ha..
Undrar vad min gammla teckenlärare skulle säga om detta :) Hon som gav mig MVG och VG.. Och det har jag ju möjlighet att få veta imorgon då hon kommer på besök här hemma.
Och nej, det är inte jag som ska försöka få henne att ändra betygen såhär, massa år senare, utan hon är ju även Lottas kompis :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar