fredag 25 december 2009

Alices Första Jul

Nu har Alice fått va med om sin 1a jul :)
Det har varit riktigt roligt och mysigt, tycker både hon och jag och Lotta! Tack allesammans som hjälpt till att göra julen minnesvärd!

Fullt upp har det varit. Det är så mycket man vill hinna med.
Började julaftonmorgon med paketöppning här hemma. Med lite hjälp kunde Alice öppna sina paket. Spännande tyckte hon det va!


Själv fick jag blandannat en väldigt uppskattad julklapp av frugan, biljetter :) Och inte vilka som helst, utan dom allra bästa! Se själva :)



Efter lugn frukost började dagen på allvar. Vi åkte först till mina föräldrar och Sanna, bytte klappar och åt julegröt. En liten stund hann vi träffa broder också, men sen var det dags att åka till nästa ställe..



Vi begav oss till Lottas föräldrar där det började lite lugnt med julmat med familjen där (vi blev 11personer) På julbordet fanns allt gott som ska finnas, och Annikas goda Morötter. Vet inte redigt vad hon gör med dom, men det är gott å så gott :)

Efter all mat rullade jag, frugan, kristin och johanna ut med alice i vagnen så somnade hon gott för eftermiddags tuppluren. Hon hann precis vakna och äta gröt innan resten av släkten började trilla in. Det drog ihop sig till fika och tomte. (Nu var vi 27st) Alice fick ta emot massa paket från tomten. Och hon blev inte rädd, utan tittade med stoora ögon.

Alice ja- vilken tjej tjej hon är! Hon var så glad och nöjd hela dagen och kvällen! Lottas släkt är ett glatt gäng (många är dom också, ha ha) och självklart har musik en stor plats hos dom. Och vet ni vad?? Man måste inte ens sjunga bra för att sjunga tillsammans, utan bara sjunga iaf! Det blev många skratt, roligt var det!

Hemma var vi runt 21tiden. Blev snabbt in, på med pyjamasen för Alice, följt av välling och sen sov hon som en stock.. Så länge har hon nog aldrigt varit vaken innan :-)
Och när hon hade somnat för natten sjönk jag ner i soffan med min fruga. Helt slut var vi :)

Tack allesammans för en härlig jul!

Nu ska jag ta och använda en biljett :) Sov gott..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar