onsdag 16 december 2009

Aj aj i benet 2

Japp, det va dags för spruta nr 2 mot Svininfluensan för Alice idag.
Det gick jättebra, hon är en säker tjej hon. Både Lotta och jag blev imponerade av henne, hon skrek inte ens näe hon fick sprutan..
Under dagen har hon varit som vanligt, och jag VET att man inte ska ge panodil i onödan, men jag VET också hur ont jag och Lotta fick i armarna efter våra sprutor, så Alice fick en panodil i alla fall, för säkerhets skull :)

Ikväll var det baddags för Alice. Jag började hälla upp vatten i badkaret, detta hörde Alice som gick (på sitt egna lilla vis) hela vägen från vardagsrummet till badrummet! Det blev nog hastighets rekortd för henne- Hon va sugen på att bada! Ha ha..

Och hur härlig dagen än har varit -vi har lekt massor, sjungit, vatt ute, skramlat med grytor och vispar, lekt pip i magen, plaskat och lekt med hunden- Ja, hur härlig den än har varit så kan jag inte låta bli att tänka på jobb... Jag trivs att jobba.. Saknar att jobba.. Och skulle GÄRNA ha ett nytt jobb.. Hm.. Ett visst specifikt nytt jobb.. Undra hur det går med det.. Ha ha, Kanske någon där ute som vet något om det ;-) ?? Ja, ja, det gäller väl bara att "Ha is i magen" som gamla chefen brukar säga, ha ha :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar