onsdag 18 november 2009

sova?? på natten?? ska man det??

Jag går omkring som i ett töcken. Omtöcknad av trötthet.. Varför? Jo, Lillis vill inte sova på natten. Hon vill va med mej och Lotta.. Haft 4 jobbiga nätter nu, och det börjar tära.. Alice vill inte sova. Hon är trött, hon kopplar av och ögonen blir tunga, hon går med på att lägga sig i sin säng, myser med sin goseelefant, nöjd och glad. Sen plötsligt, precis då hon är på väg att somna, då är det som om hon kommer på att Nej!! Jag VILL inte sova!! Och om inte Alice vill sova, då håller hon sig vaken. Och mig med..

Så det gäller passa på att vila/sova de tillfällen hon sover på dagarna. I vanliga fall brukar jag va ruskigt dålig på det, men idag har jag bara varit tvungen.. Så efter promenaden med hela familjen sov Alice ute i vagnen 2 långa timmar, Izza på den ena soffan och jag i den andra :-) (älsklingen va urgullig och bäddade ner mej där under filten innan hon åkte för att jobba)


Så här galen blir Izza i skogen :) Frihet!! Hon är ju lika skogsgalen som jag! :)




Tack min Lotta för att du är så gullig mot mig. Jag vet att jag kan vara ruskigt tråkig och på dåligt humör när jag är så här trött som jag varit idag. Och jag är glad att du fixar det. Puss min Babe :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar