tisdag 10 november 2009

En dag

Vi fick kompisbesök här hemma idag. Min gamla, dvs. något år äldre än mig ;) jobbarkompis Karoline och hennes pöjk kom på besök idag. Jonathan, 13månader drygt och pigg och glad! Han hade lärt sig gå för en vecka sedan, och han var så duktig :-) Härligt se liten som är full med fart. Alice är ju inte den som tar för sig som mest när det är andra, för henne, nya barn omkring. Lillis blev försiktig och även lite rädd. Hon är inte den modigaste i alla lägen, men ack så go! :-)
Och Izza- vilken hund :) Hon är så bra med barnen, så det e svårt att tro det e sant! Hon hälsar, låter de klappa lite och går sedan undan.. Smart doggy :)

Mitt bland barnskrik gjort på; slagit sig, blivit av med sin leksak, fått en flodhäst i huvudet, ramlat av verktygslådan och empatiskrik, han Karoline o jag prata en del om framtida jobbplaner, svininfluensa, egentid och tid med partner utan barnet.. (Hm... ja, det kanske man ska ha.. Börjar läängta efter ut och äta med dej min Darling!! Men det ska vi väl fixa va?? Eller ut och äta tillsammans med barnvakt iaf !!?!! ;-) Puss Puss )

2 kommentarer:

  1. Tack för en trevlig prat- och fika- och lek- och skrikstund!:-) Ps Mysig liten dotter ni har!ds

    SvaraRadera
  2. Tackar själv! Det är inte stora våra barn är- men röstresurser- det har dom iaf :)

    SvaraRadera