onsdag 11 november 2009

JAKT

Efter dagens frukost, lämnade jag en mindre nöjd bebis hemma tillsammans med min andra hälft och en leksugen hund. Jag såg hur Älsklingen manövrerade vår klumpiga barnvagn och pigga doggy in mot skogen medan jag gasade Skodan mot köpstaden! Det var dags för jakt! Jakt på kläder!

Egentid i affärer, kunde blivit dyrt, men blev det inte. Försöker hitta något att ha på mig vid Alices namnfest som komma skall, men det är inte så enkelt. Det räcker ju inte bara med att det är snyggt- det måste vara skööönt också (annars byter jag ju i alla fall bara om till mjukisbyxor, ha ha) Och jag kan ju inte köpa något som bara är skönt, (för nya mjukisar behöver jag INTE) Just denna kombinationen Snyggt Och Skönt, det kan jag meddela er att den inte finns på köpstaden. Så får fortsätta jakten inne i kalmar annan dag..

Lagom till jag kom hem satt Tösen och åt mat och ville efter en stund sova. Den lilla och stora Sötnosen fick då åter vara ensamma hemma, då jag tog Izza med mig ut i skogen.
Jisses så snabb hon är det lilla livet! Hon trivs så bra ute i skogen och blir riktigt glad! Längtar tills jag känner att jag vågar ha henne lös i skogen, så hon kan få springa av sej ordentligt. Men jag är fasen skiträdd att hon försvinner.....
Men jag föröker aktivera henne så gott det går i alla fall. Och hon är duktig och lyssnar oftast STANNA. Och så kan hon KOM, och SITT när hon själv vill :-) Men det är klart, mer träning behövs... Och det kommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar