måndag 28 september 2009

Märklig känsla

Igår va en Tung dag...
Vi syskon träffade mamma & pappa hemma i mormor & morfars gamla hus på förmiddagen.. Där skulle vi se om det var någonting vi hade speciella minnen från, som vi gärna ville ärva. Det var en Hämsk känsla att gå där och titta i deras skåp och lådor. Kändes jobbigt, jättejobbigt.. Som att jag inte har rätt att gå i deras skåp.. Och klart att man fick fram massor med minnen. Och jag plockade fram små, små saker, som av andra kan ses som "värdelösa", men inte av mig! Bland annat ett litet hjärta av trä med texten: Här är det!, som Alltid hängt på deras toalett. Jag tyckte det var så roligt när jag var liten, att skylten visste vart jag skulle gå :-)
Det blev många minnen och många tårar..
Efteråt skulle Lotta å Alice o jag hem till hennes föräldrar på kalas -Grattis Nisse. Jag var säkert inte den roligaste gästen, hade svårt att släppa tankarna. Men, men.. man kan inte alltid va glad.. Hoppas på en roligare idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar