tisdag 22 september 2009

Jakten på den försvunna Nappen

Tredje gången gillt! Hoppas jag på :-) Lillis har ju sovit dåligt två nätter i rad nu, så nu börjar jag bli lite sliten och hoppas åter igen på en GOD natt!

Vet om att jag egentligen är väldigt bortskämd av Sötis, som brukar sova både gott och länge. I vanliga fall sover hon för natten vid 19.00 och tar morgon runt 7-8 tiden. Däremellan vaknar hon för att äta o somna om direkt en, eller 2 ggr/natt. Dessutom kan hon va halvvaken någon gång per natt, men snabbt somna om då jag ger henne nappen som åkt ut..
MEN.... Nu har det ju varit annat två nätter...
Hon har väckt mig en till två gånger i timmen- varje timme.... hela natten... Jo, man blir trött, hur glad man än är för sin lilla TösaBit..
Vid dessa tillfällen har hon slängt iväg nappen, så att jag inte hittat den. Jag kan inte ens försöka förklara frustrationen jag känner när jag vänder upp o ner på hela hennes säng i jakt på den försvunna nappen! Klart att flickebarnet vaknar!

Så idag har jag gjort vad jag kan: Varit och handlat nappar som lyser i mörkret. :-)
Jag VET att de inte garanterar att Lillis sover i natt, men KANSKE gör de att jag slipper en del av min nattliga frustration, och OM det blir så, då är de nya napparna GULD värda! :-) Ha, ha, fortsättning följer.......

Godnatt, ............ha ha.........


Världens STÖRSTA Tack och en härligt blöt puss till Lotta för nya byxorna! Puss Puss Älskling! Nu har du en snygg tjej du :-) Löv U!!

2 kommentarer:

  1. du är inte lite listig du ;-) nappar som lyser, briljant ju!/ Karin

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det :-)
    och jag är HELNÖJD!!
    Fungerar superbra!

    SvaraRadera