torsdag 15 december 2011

Torsdag.

Jag har lite nedräkning till helgen. Nu bara fredag kvar.. Sen är det helg! Orsaken till att jag längtar efter helg så har helt enkelt min krassliga hals. Jag låter som en bastuba när jag säger något, och kliar hela tiden..
Skulle vilja vara helt pigg :-)

Idag när jag kom hem från jobbet så luktade det väldigt gott :) Fru och dotter höll på att baka bullar! Jättefina och goda va de, Mums:-) Dom kan de dära :-)
Sen har vi lagat mat och plockat en del och även plockat fram tomtarna, nu baskemej är det ju snart jul!!! Tiden går sjukt snabbt!

Hade sett fram mot mitt första riktiga jullov som lärare nu på nya jobbet, men så kommer det nu inte riktigt att bli.. Men en hel del ledigt blir det, och det ska bli skönt. Vara hemma lite mer.. Även att jag redan nu vet vilken klump i magen jag kommer ha när jag åker till jobbet efter ledigheten, med frågan 'hur många barn finns det nu i min klass...'

Tänk om världen vore lite vänligare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar