onsdag 21 december 2011

Ljusare

Idag känner jag mig lite piggare, och en hel del gladare. Och betydligt friskare!
Det har varit en lugn bra dag.
Jag ringde till min gamla jobbkompis tillika mamma till Alice förskolekompis J, som dessutom bor bara ett par hus från oss. Även J har varit magsjuk och vi bestämde att träffas för att leka borta på lekplatsen. Det var kyligt, men solen sken- härligt!
Det var kul att komma ut lite, prata lite allmänt och Alice tyckte det var jättekul att få leka med en kompis!

Alli har kommit in i att leka väldigt bra, även på egen hand vilket är roligt att se, och kul att höra hur hon pratar med sina dockor och mjukdjur.
-Jag håller i dej Pippi, så du inte ramlar :-)

På eftermiddagen åkte frugan iväg för att plugga och göra prov, under tiden lagade jag mat, vilket blev... inte så gott, ha ha.. Kycklingen iugn blev vääldigt torr :) Jag har visst inte lärt mig det där med varmluftsugn än :)
Men det hinner jag nog lära mig..

Alice har målat en teckning med vattenfärg som hon ska ge till tomten på julafton.

Och så har jag pratat med min jobbkompis som berättade att alla barnen var med på julfirandet och det var lyckat. Barnen hade uppskattat det och varit glada, så härligt att höra :-)

Nu; ett par bilder på mammornas lilla charmtroll:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar