torsdag 22 december 2011

Jul lov :)

Härliga lediga dag!

Vi började med att städa huset, i lite lugn takt gick jag runt med dammtrasan medan frugan skötte plock och dammsugningen. Tösen lekte relativt på egenhand.

Efteråt gick vi ut på gården. Kalle fick rent i buren och en del ved blev kluvet. Alli lekte med "gräsklipparen" och tig en ridtur på kossan :-)

Vi har varit och handlat och förberett ännu mer inför julen som kommer snabbare än jag förstår!
Imorgon ska vi börja julfirandet hos mina föräldrar, och sedan fortsätter det på julafton hos Lottas föräldrar!

Undrar vad Alice säger om tomten i år :) Går säkert jättebra, som förra året! Hon har önskat sig mängder av saker av tomten. Och något säger mig att hon inte kommer bli besviken :-)

Det känns lite som att jag borde räknat fel på dagarna, för kan det verkligen vara Dagen före julafton- redan imorgon?!?
Men det är nog så.. Säg gärna till om jag har fel :)

Inte en snöflinga har kommit, inte och landat iaf, så det blir en grön jul i år.. Det är rätt okej dej med, men visst är det mysigt med snö, åka pulka, ha ha. Hoppas det kommer snart...

2 kommentarer:

  1. Det gick ju bra med tomten igår! Alice är en mysig tjej, som tar det mesta med ro. Tack för ett roligt och spännande år med er blogg! Jag ser fram emot ett nytt år tillsammans med er, både på bloggen och tillsammans på riktigt. God fortsättning! annika

    SvaraRadera
  2. Tack själv Annika, det va en trevlig julafton!
    Vi ses i morgon på Rean :)
    /Sofi

    SvaraRadera