tisdag 20 december 2011

Sjukdomar- hela hösten/vintern :-(

Alice mår bättre.. Men i natt va det min (o)tur att åka dit i äcklig maginfluensa. Fy vad liten i värden man känner sej..
Jag är så trött på sjukdomar och baciller att jag knappt vet vart jag ska ta vägen..
Många tårar har det blivit idag. Jag kan inte jobba imorgon. Kan inte vara med på dessa barns första julavslutning i Sverige.. Jag ska vara ledig länge nu över julen, och mycket kan hinna att förändras i barngruppen tills dess.. Ångest.. Funderade ett tag på att inte nämna för någon att jag nu åkt på magsjukan, så att jag kunde komma till jobbet imorgon. Så mycket Vill jag vara där imorgon.. Men.. Självklart vill jag inte att mina jobbakompisar ska bli sjuka över julen. Inte heller vill jag ju att barnen och deras familjer ska drabbas..
Jag får helt enkelt vara hemma och kurera mig (och vabba) imorgon med.

Mamma Lotta har än så länge klarat sig undan denna sjukan, och jag hoppas hon klarar sig, även att det vore ett mirakel. Men det är ju juletider- det är väl då mirakel kan inträffa??

Tösen är piggare, har ätit bra idag och lekt massor. Hon älskar att klä ut sig nu, klä ut sig och gå med dockvagnen :) Som synes har hon även lekt frisör med mig..

Hunden matvägrar.. I flera dagar har hon totalvägrat sin mat. Däremot försöker hon tjuva till sig alla andras mat. Både våran mat, men även Kallekanins och fåglarnas.. Hur ska det sluta? Nu borde hon ge sej snart...

2 kommentarer:

  1. Cheer up Sofie!! Du kanske kan åka och hälsa på dina barn när du är frisk?! Försök att se fram emot den fina julen vi har framför oss nu. men jag förstår dig. Jag hade nog åkt dit, man måste ju inte krama på alla!

    annika

    SvaraRadera
  2. Ja, det ska bli skönt med jul!
    Och möjligt att jag åker dit en sväng iaf..
    /sofi

    SvaraRadera