söndag 25 december 2011

God Jul!

Nu har det redan hunnit bli Juldagens kväll. Vi har firat jul sedan dagen innan julafton :) och börjar bli lite slitna, ha ha..

Vi började dagen innan julafton hemma hos mina föräldrar. Där va min farmor och farfar, min bror, lillasyster och storasysters barn (Storsyster jobbade). Vi åt mat och hade julklappsutdelning. Lite sång och musik och dans blev det också :)
En mycket trevlig kväll med många fina paket. Alice fick bla. en bok som vi har fått läsa många gånger här hemma, lera och ett frisör-huvud :)


Alice dansar :)

På julaftons morgon var det paketöppning här hemma. Tomten hade lämnat många klappar, och en sparkcykel! Alli tyckte det var mycket spännande och roligt! Här har hon öppnat paketet med den blinkande tandborsten:

Dessutom hade Tomten lämnat en Glittrig klänning!! Som Aice nu är helt galen i.. Hon vill både äta, leka och sova med den på.... Börjar ångra att jag tipsade tomten om det, he he,... Men hon är glad i den :)





Alice kammar frisyrdockan, med den glittriga klänningen på sig :)

Mig hade frugan hittat två jättehärliga varma goa koftor åt, och ett halsband, jättefint! Nu kan jag hålla värmen på jobbet när det drar igång igen! Tack.

På julaftons eftermiddag åkte vi till frugans föräldrar för att fira. Dit kom även hennes syskon med familj och en farbror med fru också. Vi åt massor mat, det fanns mycket att välja bland. Press-sylta, julskinka, grisfötter och lammfiol var bara en bråkdel av utbudet!
Efter maten så kom tomten :-) Alice, T och G såg ut genom fönstret, och där kom tomten! Alice vinkade och vinkade, tomten vinkade tillbaka :)
Hon fick många fina och bra klappar, tackade tomten och kramade också!









Alice fick mycket bra att ha klappar, så som varma kläder och cd-skiva med Bamsesagor. Och en klänning som hon direkt ville byta om till.. Modemedveten liten donna..
Även jag och frugan fick många roliga och bra julklappar, tack allihopa :)

Tack Snälla alla som gjort julen så härlig!

I morse vaknade jag med värsta halsbrännan ever.
Nu är det film time här.

God fortsättning alla!

1 kommentar:

  1. ja, vilken härlig julafton vi hade!!Tjen var så duktig och cool, hon kan verkligen falla väl in i olika situationer! tack för härlig lutfiskpudding!!

    SvaraRadera