lördag 5 november 2011

En uppdatering

Japp, nu har vi flyttat :) Bor nu i vårat alldeles egna hus. Det är helt makalöst härligt hus, och vi kännde oss som hemma så gott som direkt! Jätteskönt. Köket är så stort och luftigt. Likaså vardagsrummet :) Lycka!

Alice har klarat av flytten väldigt bra, hon är ju säker.. De första 2nätterna hade hon lite svårt att somna, men efter det har hon somnat gott som vanligt på sitt nya rum och sovit gott på natten. I början ville hon att jag skulle komma in till henne på morgonen, men nu kommer hon in till oss om morgnarna som vanligt..
Hon säger att hon vill ha rosa på sina väggar, istället för lila som det är nu. Och mycket möjligt är det att det blir nya tapeter där, iaf en fondvägg..
Hon har lite jobbigt med att hitta från lekplatsen och hem, det är många cykelvägar att hålla koll på i området och ibland tror hon att vårt hus ligger åt andra hållet.. Då kan hon bli lite arg..

Mera nytt här är ju att jag sagt upp mig från Kalmarjobbet och ska om en vecka börja i Lundegård som lärare för asylsökande barn. Det ska bli så spännande, och skönt med nytt, lite ny input :) Sen tror jag säkert att det blir en stor utmaning- men det är jag inte rädd för :) Tvärtom.. Jobbet där sträcker sig fram tom. mars-12 efter det så ska jag vara på en liten förskola på ön fram tom. okt2013. Så ser det t i dagsläget iallafall , ha ha..

Så blev ju frugan och jag fottade av Malin Björkholm. Hon hade en utställning under skördehelgen. Bliderna blev väldit fina, och något av dem kommer hamna här på bloggen :)



Alice har dansuppvisning i nya huset. Är inne i en period av glitter, rosa, kjol ock klänning.. Tjat om strumpbyxor startar varje dag kl. 06.20 ´.....suck.....



Lilla tösen sätter ihop sin första ikeamöbel.


Gjutjärnskaminen, husets goa värmare.. Här ska grillas korv!



1 kommentar:

  1. Ha ha.. Bilden på då tösen sätter ihop sin första ikeamöbel har visst försvunnit spårlöst :-) Bilden ovan texten visar mina fina 2 som slappar isoffan.... Så det kan bli :)
    /Sofi

    SvaraRadera