söndag 26 september 2010

söndagkväll

Japp, det har ju blivit söndagkväll nu igen. Helgen har varit välbehövlig en famillevårds helg :)

Idag har Lotta jobbat om vartannat, en hel del. Jag å Alice har varit och storhandlat på Kvantum, det gick väldigt bra. Alice var så hjälpsam både körde vagnen och la i varor. När vi kom fram till kassan gick Alice till glassboxen och sa: -Gla? -Nej, inte idag. Vi ska inte ha någon glass idag. Och då tänka sig, Alice gick därifrån och hjälpte mig lägga upp varorna på bandet ist! Duktig tösabit :)

När vi kom hem och Alli sov middig då kom min bror förbi på kaffe och pratstund. Trevligt.. När Alli hade sovit färdigt hade broder åkt iväg. Hon fick äta mellanmål, banan och blåbär. (japp- lite strategiskt för att stadga upp magen, ha ha) Sen gick vi ut och planterade tulpanlökar. Även vid detta hjälptes hon åt jättebra. Hon tycker det är roligt att hjälpa till..

När det var middagsdax kom frugan hem och hon och Alli mös och lekte medan jag lagade mat i lugn och ro :) Frugan gillade maten riktigt starkt idag. Potatis och biff men brunsås och lingon.. Tacksam var hon och åt av allt :) Alli var lite mer petig och höll sig nästan bara till biff och lingon..

Efter kaffe i nya soffan åkte frugan å jobbade igen. Alice och jag tog hundarna med oss och gick till lekplatsen. Gungade, såg en stor korsspindel och åkte rutchkana. På hemvägen höll Alice Pixi i kopplet. Men jag vet inte riktigt vem som gick med vem, ha ha..



Nu sover tösen sedan ca 2timmar. Frugan har precis kommit hem. Det är dags för kaffe igen.. Kaffe, prat och kramar :)

Over and out för idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar