fredag 17 september 2010

Fredag :)


Just det, fredag idag! Skönt det :)
Jag har varit på jobbet idag, Alice var hemma med mamma Lotta. Alice mår mycket bättre, feberfri och pigg. Idag har hon till och med haft en hel del ork :)

När jag jobbat klart kom jag hem och tog en kaffe med min fru, sen åkte hon iväg för att jobba. Vi går i skift här hemma ibland.....

Så Alice hade en eftermiddag med mamma att spendera. Vi var hos grannen och tittade på kattungarna igen. Dom är helt magiskt söta! Tycker både jag och Alice. Men jag intalar mig HÅRT att vi BEHÖÖÖÖVER ingen katt!!


Alice hann också hälla ut grannens fiskmat över hela vardagsrumsgolvet.. Grannen bara skrattade åt henne och frågade om hon ville ge fiskarna mat.
-Jaaa svarade Alli, så då hjälptes dom åt med det :)

Sen var vi hemma ock lekte.. En stund ute, men mest höll vi oss inne. Det blev lek med duplo, rutschkana, och annat smått och gott. Det är tydligt att hon har mer energie idag, orkar mer, vill göra mer saker. Hon tillochmed äter nu igen :)


Alli på väg i tunneln.



Och så har hon ritat MASSOR, hennes nya stora hobbie :) Idag blev det även målning med fingerfärger, kladdigt och roligt. Kvällen avslutades med ett välbehövligt bad..

Frugan kom hem och åt middag, och vi pratade lite, umgicks lite allihopa. När Alice skulle gå och sova åkte frugan och jobbade igen. Så nu sitter jag här... Fredagkväll.. Ska gå och klippa naglarna på Alice. Det är ett måste!!

Trevlig Helg!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar