måndag 6 september 2010

Inlägg utan bild...

Japp, det är dags för inlägg utan bild.
Jag kan ju säga att en STOR skillnad nu när jag jobbar mot innan när jag var hemma med tösen är antalet foton jag tar/dag :) Jag har tagit kort idag, på en fågel som flög in när frugan öppnade altandörren. Men det var med lottas telefon och inte min, därför får ni inte se den :) Hur som helst så flög det in en fågel, Alice och jag gick efter den och den var på insidan av fönstret. Vi fick en ganska bra koll på den, sen släppte jag ut den :)

På morgonen lämnade jag Alice på förskolan. Det är sjukt hur bra det går för henne där! Det är så skönt att veta att hon leker och har det bra där! Det blir så mycket lättare att lämna henne då :) Även att hon kämpar för att pressa ner mungipan just när man går.. Lilla hjärtat..

Efter lunch hade frugan slutat jobbet och hämtade hem henne, de åkte hem och Alice sov middag. Sen fick Lotta väcka henne efter en dryg timme, för de skulle åka till förskolan.. IGEN.. Det var nämligen skolfotografering och det ville Alice inte missa :) Eller, hennes mammor ville inte missa det tillfället iaf, ha ha..

När jag kom hem var det middagsdax. Frugan lagade maten och jag och Alli matade KalleKanin, lekte, läste bok och ritade. (och jagade fågel förståss :)) Alice gillar mycket mat, men potatismos- det är inte hennes favorit!! Konstigt, det trodde jag (innan alice kom) att alla barn gillar?!?

Tösen fick kvällsvälling kvart över 6, sen dess sover hon så gott så gott.. Och snart gör nog jag och frugan det också :)

Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar