onsdag 28 juli 2010

Så var det med det...

... för att åkerkoppla till föregående inlägg, då Alice fått ny, stor säng:
Vid halv 2 vaknade hon, och ville inte somna om i sin nya säng. Det var mer spännande att klättra ner från den. Fast än att hon var supertrött.
En timme lekte jag "katt och råtta" med henne. Dvs, jag la upp henne i sängen, gick och la mig igen och tänkte att "Denna gången somnar hon nog" för att snart igen höra hur hon klättrade ner för sängen och snart stog i dörröppningen.
Halv 3 tröttnade jag på att försöka få henne att somna om i den nya sängen. Jag väckte frugan och vi satte tillbaka spjälsängen på Alices rum igen :-) Det tog precis 3 minuter, sen sov hon gott igen -hela natten som hon oftast gör :) Så nu får hon ha sin spjälsäng ett tag till :)

Som vanligt ligger Izza på kuddarna nedanför Alices säng när hon sover middag. När Alli vaknar vill hon gå ner och mysa med sin vovve. Här har hon tagit med sig sin elefant och morgnar sig.

Vi har varit ute i regnet några dagar, men nu är det varmt och skönt ute, emmelanåt och vi passar på att vara ute då också :-)
Alli grejar i sandlådan, plockar kottar och som här, kör bilen!


Idag när frugan var hemma (ja, jag tycker hon jobbar mycket nu........) plockade vi ihop en fikakorg och gick mot skogen. Jag hade tänkt att vi skulle gå till platsen där jag och frugan gifte oss, men så blev det inte.. Alice SA -Uunga (gunga) så självklart tyckte hennes mammor att, visst, vi går och fikar vid gungorna istället! Hon pratar ju inte allt för mycket så jag känner att det är viktigt att uppmuntra henne när hon gör det :)
Jag har bakat, nu igen :-) och Alli gav betyget MVG till mammas muffins idag!


Mina underbara tjejer!



Om förskolan: Inskolningen är i full gång och det går bra. Alli leker, både ute och inne. Hon är nyfiken på vad de andra barnen gör och hittar nya saker att göra varje dag. Idag har hon grävt i sanden, ritat med kritor inne, åkt rutschkana och lekt med dublotåg som hon hittade i en låda. Det är skönt, och framför allt, väldigt väldigt roligt att se att hon tar för sig och går runt och tittar i de olika lådorna vad det finns för saker att välja på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar