fredag 23 juli 2010

Ännu en regnig dag..

BARA SÅ NI VET: Det är inte meningen att det ska vara olika färger och storlek i texten. Det har bara blivit så, och jag är alldeles för trött för att kunna lägga energi på att fixa i ordning det.....


Det är inte så dumt med lite regn ibland. Det är ju inte kallt, så man kan enkelt vara ute i alla fall.
På förmiddagen var frugan och jobbade. Alice å jag var ute med Izza en ganska lång stund. Vi gick en promenad först, Alice på egna fötter :) Som alltid gick hon väldigt bra på väg till, och i, lillskogen. Det är på hemvägen som fötterna brukar vilja gå åt "fel" håll, eller inte vilja gå alls :)
Men idag gick det ganska bra, att locka med henne till nästa vattenpöl, och nästa och nästa, :) och plötsligt var vi hemma igen, ha ha. Och alice hade gått själv HELA rundan!!


Frugan kom hem vid lunch, men åkte efter en stund och jobbade Igen...
Efter lunch och vila gjorde jag PlayDoh lera, så Alice bakade med för första gången :)
Hon tyckte det var lite konstigt i början, lite spännande, och snart också roligt!
Jag gjorde en boll till hennem och hon sa efter mig -Bååll
Sen gjorde jag en korv, och hon sa efter mig igen -Kåv
Sen gjorde jag en bil och sa bil. Då sa hon -Brrum, Brrum :)

Det gäller att hålla tungan rätt i mun :)

Vid 5 tiden åkte Alice å jag till frugan i kiosken och hälsade på. Efter stägning hämtade Alice och Mamma Lotta T och G som vi har fått rå om ikväll :) Jag åkte hem direkt i egen bil och upptäckte att det inte var någon hemnyckel på den nyckelknippen, ja ja.. Så det kan bli.. :-)
Är det inte värre än så, då har man det rätt bra :-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar