söndag 8 januari 2012

Skryt :-)

Idag eftermiddag åkte frugan iväg för att träna. Alli och jag gick ut på baksidan för att leka/klyva ved. När Alice efter ett tag hade tröttnat ville hon gå in. Jag sa till henne att hon kunde hå in genom vardagsrummet, ut till hallen och klä av sig sina kläder. Sen skulle hon komma till altandörren och säga till mig att hon var klar. Sen kunde hon vara inne och leka medan jag klöv färdigt.
Alice gick in.. Det tog ganska länge.. Jag kunde inte hålla mig från att sticka in örat i vardagsrummet och lyssna så hon inte ill-skrek. Det gjorde hon inte.. Jag fortsatte att klyva ved.
Efter en liten stund kom tösen till altandörren, öppnade och sa:
-Mamma...nu är jag klar. Nu kan jag leka inne! Sötisen!!

När jag klyvt klart efter en liten stund gick jag för att se hur det såg ut i hallen :-)
Och jag tycker Jon varit så duktig! :-)
Overallen är upphängd på sin krok. Skorna står på sin plats. Västen och tjocktröjan har visserligen hamnat på skohyllan, mössan på en pall och vantar och halskragen på stolen, Men Ingen på golvet :)
Mycket stolt är jag just nu :-)

1 kommentar: