söndag 22 januari 2012

Nu kommer snön :-)

Och hur blaskig den än är,
Hur mycket det än må komma,
Hur stormigt det än må bli,
så ska jag göra Allt jag kan gör att låta bli att gnälla. Nu när snön ÄNTLIGEN vill komma hit :)

Alice har hjälp mamma Lotta att skotta uppfarten. Åkt lite pulka på tomten (jag blev den lyckliga dragaren, ha ha) gjort en snöängel och en snölykta!
Tänkte det va bäst passa på när snön äntligen kom, om i fall att den skulle försvinna snabbt.
Men den blir mig kvar :)
Och mer och mer blir det! Nu i skrivandets stund är det snöstorm!

Frugan har åkt för att träna, Ta det lugnt på vägarna!! (får hon å svärmor göra)
Jag och tösen sitter och tittar på Dora lite. Och eldar! Får hålla brasan i liv hela kvällen ;)

Imorgon blir det jobb. Tösen ska till förskolan. Då vilan inte fungerat så bra varje gång sedan hon bytte avd. Ska hon nu få vila på sin gamla avdelning. Hon är helt med på det och jag tror det är en bra lösning då hon är så beroende av sin sömn..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar