måndag 2 januari 2012

Gott nytt 2012

Gott nytt år alla vänner!
Nyårsafton firade vi hemma hos oss, tillsammans med en annan mycket trevlig regnbågsfamilj. Vi delade god mat, mycket lek och även lite djupare samtal. Lyckad kväll! Våra gäster blev kvar till 21.30 då barnen va trötta..
Alice somnade ovaggad sen :-)

Vid 12slaget va frugan å jag ute på gatan. Babyvakten följde med ut- och jisses va det smällde och sprakade runt omkring!! Det va nog det närmsta jag varit raketer, man såg flöden falla ner på hustaket... Ett billarm gick igång på plätten utanför vårt hus..

Vi skålade i pommac och pratade några ord med våra nya grannar. Trevligt folk det bor här :-)

I morse var det morgon- som vanligt- kl 07.00. Tösen kom in och la sig mitt mellan mammorna och kollade på tv en stund.. Sen va det dax upp :)

Alli och jag lekte ute en stund medan mamma Lotta pluggade. Alice ville inte alls gå ut, men väl ute hade hon väldigt roligt trots att det regnade. Hon lekte med Izzas boll i rutchkanan, gungade, matade fåglarna mm..

Och en sak till.. Imorgon ska jag äta gi mat.. (eller gej mat??) vi får se hur det blir med det, frugan får ju äta lite så hon med och till tösen får vi självklart fixa vanlig mat.. Ikväll har jag iaf frossat i coca cola. Glass, Lemon curd, bullar, chokladpraliner, chips, dipp och säkert mer där till , just det: tunnbröd och lax och pepparrot också..
No more right now.. Stop..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar