fredag 7 oktober 2011

Tofsvipa :-)

Idag har det varit höstmarknad, vilket är en trevlig tradition. Frugan hämtade tösen på förskolan och åkte dit tillsammans med Annika. Sen när jag jobbat klart så körde jag dit och mötte upp dom :) fyndat en hel del :) bl.a. Mängder av hårband och spännen för 10 kr Alice blev glad så glad :) Annika köpte en luddig, varm, mjuk jacka till mig och frugan. TACK snälla :)
Även fyndat krok till hunden, och massa pysselsaker till mig :) nu kliar det i fingrarna :)

Izza ja, hon blev ju skadad på första kurstillfället i tisdags. (agility) En annan hund gjorde utfall mot henne. Izza blev skadad i sin tass. Haft ont till och från sin tass. Idag ringde vi (fru) till veterinär för rådfrågning. De ville ha in Izza för att undersöka hennes tass. Frugan fixade en tid hos veterinären nära mitt jobb. Snälla arbetskamrater som jag har (Japp) släppte de iväg mig till djursjukhuset för att möta upp dem där inne. Izza blev kvar, vi fick hämta henne senare. Dom gick lov att söva henne. Hon hade fått ett klo kappsel brott, ganska illa långt upp i benet. De tog bort alltihop och det är nu ömt och risk för infektion om det inte hålls torrt och rent. Hon får inte heller slå emot med sin tass och ska inte lära sig agility just nu:-( jätte synd! Jag som ville gå denna kurs med henne. Hade fått med mig Anna med hunden Ninni (samma namn som min chef) från lydnadskursen.. Men men, går ju inte nu... Hoppas det läker bra. Stackars lilla Izza...

1 kommentar: