söndag 16 januari 2011

Febrig men glad!


I natt kl 02 vaknade jag av att Alice. Hon gnydde (ja, jag är lättväckt) och ropade på mig. Jag gick in till henne, hon ville komma upp och sitta i knät och kramas en stund. Hon va varm.. Feber.. Vi satt där och mös en stund, hon drack lite vatten, sen fick hon lägga sig och somna om igen. Det gjorde även jag :) Imorse när Alice vaknade hämtade jag som vanligt in henne till oss, och hon fick välling och vi kollade tempen. Tack för världens bästa uppfinning, temp mätare för örat! Funkar super bra och enkelt! Dagen har varit väldigt lugn.. Alli har inte haft mycket ork, men som ni ser har hon haft glimten i ögat iaf :) Alice sov middag väldigt länge idag och under tiden passade jag och frugan på att skotta fram altanen och staketet. Förbereda för våren :) Imorgon får tösen vara hemma från förskolan. Mammorna har pusslat med sina jobb och scheman så att jag åker jobba halva dagen, då är mamma lotta hemma med sjuklingen, sen byter vi av varandra.. Hoppas tösen piggar på sig snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar