söndag 20 juni 2010

20 juni

Alli och jag handlade förmiddags då mamma Lotta var och jobbade. Det är nu inte längre så att det enkelt går att dra fötterna efter sig och kolla de olika affärerna i sin egna takt.
För nu tröttnar Alice på att sitta snällt i vagnen efter en stund.
Så någon förstershoppning, det blev det inte idag :-) Men jag kunde handla allt på lappen (och lite till) och Alli tröttnade inte förens när varorna skulle upp på rullbandet i kassan. Då hjälpte hon till så bra att lägga upp det på bandet..
Gäller nu för tiden att aktivera det lilla flickebarnet :)
Vet inte om packningen ner i kassarna var den bästa heller, men det gick snabbt, och allt kom med hem i alla fall, ha ha..
Och när vi kom hem igen så hjälpte hon snabbt till att packa upp allt igen :-)




Lite senare kom Klara å Erik kom förbi en sväng. De hade spontan shoppat till Alice :)
En megastor badboll!!
Den har underhållit Alice länge länge idag :-)


På eftermiddagen kom familjen Halmstad förbi här, mycket trevligt. Barnen lekte, vi grillade och åt gott. Pratade skoj och allvar... Hoppas på fler träffar inan de åker hem. Och en blir det ju minst, bröllopet :) Roligt att få vara med på Deras Dag :)

Alli och N puttar stora badbollen :)

Så har vi haft barnvakt en stund ikväll. Tillhör ovanligheterna. Min syster och mamma hade hand om Tösen medan jag o frugan var hos dennes syster en runda. Bröllopdax där med ju i sommar... Vi kom hem, och flickebarnet sov så gott i sängen..

Och snart ska jag ta frugan i handen och sova gott vi med. Natti natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar