torsdag 13 maj 2010

trötter

Hela morgonen, ja nästan hela dagen, har varit lite lullig och luddig. Det blir så när man inte sover som man brukar. Alice var vaken i natt, inte hela natten, men 12-01.30. Hon var varken arg, orolig eller ledsen. Hon ville bara inte sova. Och när man är van att Alice (och en själv) sover så gott som hela nätterna, då blir man lite slö dagen efter en sån här natt.

På förmiddagen kom mina föräldrar hit och hälsade på. En stund var dom här, drack lite kaffe och så passade vi på att skicka med dom en gammal, trasig kaninbur och plastbåt på deras släp. Så nu är baksidan fri från spikar, skruvar och trasigt nät. Härligt att kunna vara ute utan att vara orolig för stelkramp :)

Mitt på dagen åkte Lotta iväg och planerade för Kiosken. Och Alice somnade och sov 3!!! timmar. Då passade jag bl.a. på att lägga huvudet på kudden och dreggla lite, ha ha.

Eftermiddagspasset blev det iväg en sväg, alice och jag åkte för att titta till lotta och annika med Kiosken. Det är ett spännande projekt det där:)
Vi handlade lite med och Alice fick smaka glass. Fin fina grimaser gjorde hon då :) ha ha


Vi var ute en stund då vi kom hem, alice och jag (mamma lotta fortsatte planeringen) Och jag bara undrar:

Vad är det med små barn som ALLTID ska plocka bort alla knoppar på blommorna???
Det Går ju inte att få henne låta bli!!
Och när hon plockat loss knopparna- då går hon och lägger dom i Vattenkannan :)!!!
Så, vill ni se blommor i sommar, då får ni titta i annan rabatt :) (eller i vattenkannan, ha ha)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar