lördag 8 maj 2010

massor

Idag har vi gjort massor.
Frugan gav Alice morgonvällingen och begav sig sedan till jobbet. Alice ville, som vanligt inte somna om, inte heller ligga och dra sig, utan det var morgon och lekstund redan kl 6.00, bara att stiga upp. Säger bara en sak: MORGONROCK, vilken underbar uppfinning :) Och: -Nej, det kommer ingen bild på morgonrocken, jag ska bespara er den synen, ha ha.. Men ibland funderar jag på att Alice, hon kommer säkert komma ihåg den där morgonrocken, även då hon är stor :)

Efter frukost städade Alice lite, sen gick vi ut med Izza.

.

Vi åkte och handlade, sen till mina föräldrar och lillasyster och hälsade på. Alice fick smaka rabarberkaka vilket var mumsigt, så lunchade hon lasange. På vägen hem somnade hon gott gott i bilen.

Snart efter vi kommit hem kom frugan hem på lunch och sedan vidare på affärsmöte :)

När Alli vaknade och ätit lite yoggi gick vi ut och lekte på gården. Riktigt skönt var det ute, ljummet i luften och man kände hur solen värmde på kinderna. Fåglarna kvittrade och det var en härlig vårkännsla i luften... INTE. Men frisk luft fick vi i alla fall, och en ny kompis hittade vi på tomten :)


Alli plaskade i vattenpölar, doppade vantarna i dom och smakade sedan på vantarna. Hon hade jätte roligt och jag lät henne plaska sej blöt om både fötter, händer armar och ben. (SKA FÖRSKA LADDA UPP VIDEO EFTER DETTA INLÄGG)

Vi plockade maskrosor till KalleKanin, kastade boll och hade dragkamp med Izza och Alli grejjade med gåvagnen. Japp- vädret va inte det bästa- men Alli höll humöret på topp :)

Jag körde en liten "lating" och var ute tills Lotta kom hem igen, så kunde vi ta var sitt blötdjur med oss in. Jag vet inte vem som var blötast- Alice eller Izza :)

Alli och mamma Lotta va inne i värmen medan jag passade på att städa ur bilen men sen så lastade vi in oss i den allesammans och begav oss till ryd på middag. Smidig matlagning idag :) ha ha.. Lilla flickebarnet plockade med smurfarna, och övade på att sitta stilla på en stol. Jag lovar- det är svårt. I alla fall för en 1åring :) Tiden gick och Alli blev trött (jag med) och när vi kom hem var det redan dags för välling och sängen. (För alli. Jag hamnade i soffan och lotta springer omkring med en dammtrasa...)

Nu ska jag ta och jaga i fatt frugan och försöka få henne att sätta sig ner hos mig.
Ha en bra kväll allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar