söndag 7 mars 2010

Konsten att baka

Baka... Ibland får jag för mig att jag faktiskt tycker om att baka. Oftast vid speciella tillfällen som nu, då Alices 1årsdag närmar sig med snabba steg.
Vid dessa tillfällen, då kan jag ärligt tro att jag tycker om att baka, att det är mysigt, roligt och enkelt..

Men.. Igår skulle jag ge mig på detta konststycke. Eftersom jag vet om mina begränsningar bestämde jag mig för att baka Kärleksmums. Allt gick som smort, det tyckte både jag och Alice, som övervakade det hela. Konstigt nog blev kakan aldrig klar i ugnen. Efter 25minuter bestämde jag att den faktiskt fick vara färdig.
Resultatet? En platt, tråkig skiva smet.
Ca 2mm hög. Långt från Kärleksmums... Detta får mig att inse att:
JAG TYCKER INTE OM ATT BAKA!!

-Idag kom frugan hem från Annika. Hon hade bakat en botten till Kärleksmums :-)
Fluffig och chokladbrun! Helt perfekt va den! Tack så mycket!
Bara sista momentet var kvar, glasyr och dekoration. Och visst blev den fin?!


Ha ha, det ser nästan ut om jag gjort den själv :-)
Och :) Vet ni vad?? Hon ska hjälpa oss med tårtbakningen också! Kan man ha en bättre svärmor? Skulle inte tro det :)

(Hur många stavfel? Jag har läst och letat flera gånger men kan inte hitta nåra, ha ha)

1 kommentar:

  1. vad hände nu? jag fattar ingenting av det här med blogg!! Härlig tårta förresten!!

    Annika

    SvaraRadera