onsdag 17 mars 2010

Chips-sugen

I ca två veckor har jag haft tandvärk, ont i kinden, örat och svalget, så pass att jag knappt kunnat öppna munnen, och fått lida varje gång jag försökt att prata/äta.
Dessutom har magen inte fungerat som den brukar och både matlusten och kaffesuget har varit extremt förminskat.

Det är nästan skrämmande hur psyket kan göra kroppen så den känns som sjuk. Det har varit mycket här hemma, och är det fortfarande, men idag har vi i alla fall gjort vad vi kunnat åt saken.
Och plötsligt- Tandvärken är borta! Jag kan äta! Är kaffesugen och... sugen på chips :-) Jag är tillochmed så pass på humör att jag kan kosta på inlägget en extra smilegubbe :-)

Och jag VET att saken inte är över, och jag VET att det inte är löst, och jag VET att det kommer bli jobbigt framöver. Men just nu, JUST NU tänker jag inte tänka på det.
Utan det blir en sväng förbi Alice som sover tvärsöver kudden, ut till min älskade fruga i soffan och... Njuta av kaffe och chips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar