fredag 23 november 2012

Samla alla godbitar..

... visst skulle man vilja samla ihop alla godbitar från här och där, lägga ihop de i en enda smet- grädda kakan och njuta för evigt?!

Just nu tänker jag på jobb.. Jag trivs bra med det jag gör nu. Har ett mycket varierat jobb. Har ansvar och möter alltid nya utmaningar- som jag sporras av och reder ut. Jag har många kloka arbetskamrater som ger mycket, och inte har jag några större klagomål på lönen.. Allt vore ju frid och fröjd, visst låter det så?.. Men..
Tänk att ALLTID vara hemma på kvällarna.. Alltid få säga godnatt till lilltösen.. Alltid få somna bredvid frugan.. Men.. Jag jobbar ju Max 2 nätter i veckan, det går ju.. Och jag är ledig mitt i veckan vilket är grymt skönt :) och ibland 4dagar på raken.. Det säger man ju inte heller nej tack till..
Ja ja.. Det är ju extra kul å komma hem när man längtat lite extra :-)

Igår hade tösen feber när hon och mamma Lotta kom hem från jobb och förskola. Idag vabbade Lotta och jag kom hem lagom till lunch. Vi skulle åkt och grattat min bror idag- men Alice va för trötter för det. Idag har varit feberfri, men slö och säger att hon har ont i halsen.. Men. Verkar vara på bättringsväg, skönt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar