lördag 24 april 2010

Utedag??

Igårkväll sa min fruga:
-Sofi!! Vad ÄR det här??? och öppnad vårat burkskåp.
Jag förstod direkt vad det var hon menade då vi haft denna diskussion förut också.

Det är så att vi inte har samma system på HUR man ska ställa in burkarna. Frugan är ordningsam och sätter på locket på varje bunke, innan hon ställer de i fina travar. Mitt system är mer "Släng in allt i en hög och stäng fort!!" och nu vällde burkarna ut...

Åter igen svarade jag:
-Ja, ja.. Jag ska..
-Visst du, säkert, fick jag till svar.

Så i tidigt i morse, medan Lotta sov, passade jag och Alice på att rensa och göra ordning i burkskåpet :)



Dagen spenderade vi mestadels utomhus. När Alli sov middag började jag och Lotta att gräva hål för att kunna få upp staketet. Vi började lite smått :-)
Och sen ringde vi till Lottas päron för att fråga om råd, och efter en liten stund kom "Familjen Rassel" och hjälpte till med häckklippning och rasslade upp stålpar och ena staketlängan i en hast. Super bra hjälp!


Alice höll mest till i sandhögen, som imorgon ska bli en sandlåda (till) Där hade hon roligt länge länge..


Vi fortsatte sen en bit till och gick in för kvällen efter 9. Jisses så mycket luft man fått i sig idag!

1 kommentar: