tisdag 12 februari 2013

Jaha..

I söndags spelade jag fotboll på jobbet. Här är beviset på att idrott Är Farligt..
Jag va målvakt. Det va roligt och gick rätt bra.. Så kom det där skottet, jag parerade det med mina händer/armar. Det blev inget mål- men jag hörde ett knäpp och fick så ont!!
Gick till vårdcentralen, dom sa ta en panodil och vänta tills imorgon. Fru fick hämta mig från jobbet då jag inte kunde köra.

Dagen efter va jag ledig, och hade Fortf ont. Rådet från vc va att antingen vänta tills imorgon (idag) eller åka till akuten å vänta på min tur..

Frugan körde mej till akuten. Flickebarnet fick åka till förskolan.. Vi hade tur på akuten och det gick snabbt! Ca 2,5 timmar sen va armen röntgad och gipsad.. Första gången i mitt liv jag bryter något. Är det ett tacken på att man börjar bli gammal och få benskörhet??? Nä! ;)

Sjukskrivning 2 månader och leker nu vänsterhändt.. En ny upplevelse som är svår! Grrr..
Tur jag inte släppte in bollen i alla fall! (Eller inte)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar