onsdag 11 juli 2012

Jobb och sjukhus..

Konstig dag- och mycket lång! Kl är nu 01.20 och snart är det sovdags :)

Vaknade på jobbet och va där till lunch, sen hämta Alice på fsk då mamma Lotta också jobbade.. Alice å jag åkte hem för att upptäcka att jag inte hade någon nyckel m mig :-/
Snälla svärfar kom snart bort m extra nyckeln!

Sen kom en ny kompis till Alice med mamma på spontanbesök! Flickan hade sett Alice som hastigast och ville leka en stund, trevligt!

Där någon stans kom frugan hem. När gästerna gått hem åt vi lite middag och sen åkte jag för att jobba ett par timmar till.. Mitt i tolksamtal känner jag att mobilen skakar.. Och att ett sms kommer.. Tänker vad är det nu??
Ringde upp frun så snart jag kunde. Och mycket riktigt hade det ju hänt något hemma..

Alice hade hoppat på studsmattan hos grannarna och landat tokigt på sin arm.. Hon va ledsen och hade väldigt ont. Kunde inte röra på armen.. Jag avrundade mitt jobb och fru och dotter kom för att hämta mig och vi åkte till sjukhuset..
Stackars lilla tösen. Det va tydligt hon hade ont :-(

På akuten fick vi vänta ca 45 minuter, sen träffa en sköterska och efter ännu mer väntetid en doktor. Han kände på armen och så sa han: nu kommer jag göra en sak så det gör mycket ont på henne i ca 2 minuter- men sen blir det precis som vanligt igen. Och så tog han tag i hennes arm och vred den i led.. Den hade hoppat ut :-( Det gjorde ont på tösen, men hon va duktig och mycket riktigt så va armen som vanligt igen efter bara en liten stund! Modiga Alice :-)
Två tattueringar och en rolig ballong rikare åkte vi sen hemåt med en fullt återställd Alice! :-)

Och så har frugan fått en ny telefon.. Fusk ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar