söndag 10 juli 2011

Opps... Att säga förlåt..


I dag på förmiddagen satt Alice ute på altanen och målade med vatten och pensel. Izza va ute på baksidan.. Plötsligt börjar Izza skälla. Jag tänker passera Alice lite smidigt, men när jag känner mig stressade (i detta fall av en skällande hund) är jag visst inte så smidig som jag tror. Jag råkar gå emot Alice lite. Hon la ingen vikt vid det, men jag som tycker att man ska säga förlåt om någont blivit fel satte mej ner på huk för att säga förlåt.. Fortfarande stressad av den skällande hunden bestämmer jag mej för att blåsa på Alice- trots att hon inte fått ont, och inte verkar förstå att jag gått emot henne. Men- jag blåser på hennes ben. Ut flyger mitt tuggummi! Landar på Alices ben. Då märker hon det.. Och blir förvånad. 1a mötet med ett tuggummi :) Så då får jag säga förlåt för det med.. Innan jag kommit från altanen hade Izza slutat skälla.. Lärdom: Det är onödigt att stressa! Alices svar på mina förlåt: Det gick bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar