tisdag 9 oktober 2012

Livrädd!

Idag har jag för första gången på så många år suttit på en häst! Egentligen kallas det att rida. Men jag kom underfull med att det är ganska trixit att rida. Så jag erkänner att jag åkte häst mer än jag red :-) I början var jag livrädd. Inget överdrivet alls, jag trodde han skulle jaga mig, springa över mig, sparka av mina ben för att slutligen äta upp mig.. Men- det gjorde han inte :-) han va så lugn så lugn.. Frugan och Martina va med mig. Tusen tack Martina för att du gjorde det möjligt för mig! Nu vet jag iaf att det finns 1 häst som inte äter upp mig ;-)
Så nu sitter jag här i soffan, öm i baken och med full respekt för alla som KAN rida.. Det är inte så lätt, hi hi. Men jag gör det gärna fler gånger!
(hoppas jag inte får kramp i ljumsken nästa gång, det va lite jobbigt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar