lördag 24 mars 2012

Trandagen imorgon..

http://www.google.se/m/search?client=mobilesearchapp&source=from-mobilesearchapp&q=trana&channel=iss&hl=sv&v=0.9.0.7005&site=images&ei=uBduT9CDBOz14QS49QE&ved=0CBcQ7AkwAg

Idag har vi pratat om tranan här hemma.. Att tranan kommer i natt och lägger ett överaskningsägg på Alices rum. Detta resulterade i att tösen ropade in mig en extra gång efter nattningen och sa:

-Mamma... I natt kommer tranan. Och då kanske jag vaknar..

-Nej då, tranan kommer när du sover, och den är så tyst så tyst..

-Men.. (lite oroligt) Tänk om jag vaknar då?

-Vill du att jag säger åt tranan att lägga ägget i köket ist? Så den inte kommer in till dig inatt? (frågar jag)

-ja.. Så jag inte vaknar.. Säger Alice förståndigt..

Vi säger godnatt igen, men efter en liten stund ropat hon åter på mamma..

-Mamma! Tranan kan lägga ägget i mitt andra rum istället. Inte i köket. Då- då kan jag sova gott!

Jag lovade Alice att hälsa tranan att lämna ägget i lekrummet. Sen sa vi åter igen godnatt och strax därefter somnade hon :)

Så nu ska jag gå och se till att tranan inte kommer in i Alices sovrum- utan lägger ägget i lekrummet ;-)

Natti !

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar